Dag 15 Aars-Aalborg 50 km - Reisverslag uit Aalborg, Denemarken van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu Dag 15 Aars-Aalborg 50 km - Reisverslag uit Aalborg, Denemarken van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu

Dag 15 Aars-Aalborg 50 km

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

09 Augustus 2014 | Denemarken, Aalborg

De dag begint zonnig maar er staat wel een stevige wind. Maar die staat voor ons, zeker het eerste stuk, redelijk gunstig. Om 10 uur zitten we weer op de fiets en het gaat super. Het eerste stuk, tot vlak voor Nibe, rijden we weer over een oude spoorbaan dwars door de prachtige natuur. Vanaf Halkae zien we water aan onze linker kant. Het is een mooi plaatje. Om 11.30 uur komen we in Nibe aan. Daar staat een kerkje met een muurschildering van Joris en de draak. Dat verhaal heeft te maken met het parcivalcollege waar Kevin op school zit, dus die wou dat wel even zien. Jammer genoeg was er een uitvaart bezig en dan stap ik niet zo maar binnen in mijn fietsbroekje. We nemen koffie met gebak in een leuk tentje. De teller staat al ver over de 800 dus gebakjestijd it is...
Als we daarna weer buiten komen miezert het. Al heel snel word het echte regen en als we dan ook nog oostwaards moeten hebben we hard tegenwind en vallen de dikke druppels als speldeprikken op mijn gezicht en blote benen. Het is nog 15 km bikkelen. Ondanks dat dit echt niet leuk is klaagt of piept Kevin geen moment. Wat een kanjer! Om 15.30 uur komen we aan op de camping waar we vorig jaar, uit nood (kapotte auto) een aantal dagen hebben gestaan. ik ben nat tot op mijn ondergoed en in mijn schoenen kan ik visjes houden...ik kan ze echt leeggieten. Er is een keuken en een tv-ruimte waar we warm kunnen zitten. We wachten met de tent opzetten tot de bui over is. Alle natte kleding gooi ik in de wasmachine en daarna de droger. Om 17 uur is t droog en zetten we de tent op. gelukkig blijft t de rest van de avond droog maar is t wel een stukje frisser dan de voorgaande dagen. Het zwemmen in het natuurbad, waar Kevin zich zo op verheugd had, stellen we nog maar even uit. Misschien kan hij morgen voor het fietsen nog een duik nemen. Na een soort nasi spelen we nog maar een potje mens-erger-je-net. Eindelijk wi ik eens een keertje. Om 22 uur gaan ze de tv ruimte, waar we zaten afsluiten en zoeken we snel onze slaapzakken op. Helaas is er een groot feest op de naastgelegen renbaan en speelt een bandje een heleboel covers maar wel allemaal in het deens:"zelf het nr. Wiskey in a jar van Metallica word in het Deens gezongen....zo fout....daardoor duurt t zeker tot half 4 voordat ik eindelijk in slaap val.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Vrouw, moeder, nachtwacht in het slaaphuis, hardloopster, zo gek als een deur, de eeuwige optimist en op haar gelukkigst op de fiets.

Actief sinds 12 Juli 2014
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 21962

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 30 Augustus 2016

Eindhoven- Barcelona zomer 2016

04 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Limes fietsroute

26 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

Jutlandroute 2014

08 Juli 2013 - 20 Juli 2013

Jutlandroute

Landen bezocht: