dag 2 van Sedelsberg naar Hahn 54 km - Reisverslag uit Hahn, Duitsland van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu dag 2 van Sedelsberg naar Hahn 54 km - Reisverslag uit Hahn, Duitsland van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu

dag 2 van Sedelsberg naar Hahn 54 km

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

27 Juli 2014 | Duitsland, Hahn

Na een slechte nacht, er was ergens een feest met Tot diep in de nacht harde muziek, zijn we om 10.15 uur op de fiets gestapt. Vandaag niet zo'n lange fietsdag voor de boeg. Het aantal campings op de route is dun bezaaid dus het is of 50 of 80 km fietsen en na de stoere dag van gister, vinden we 50 wel genoeg. De route is prachtig. Bijna geen auto's als je ze al tegen komt op de landweggetjes geven ze je alle ruimte en gaan voor ons in de berm of remmen af. Hier kunnen veel Nederlandse automobilisten nog wat van leren. Van Sedelsberg fietsen we via Hare bruggen, Wittenberge naar Aue waar een mooi tolhuis staat; Tollhus up 'n Wurnbarg' uit 1758. We stappen er even af. Ik heb t vorig jaar al gezien maar t is wel leuk voor de mannen. Het grappige van de route voor de 2e keer fietsen is dat je de leuke plekjes nog weet. Zo weet ik dat er verderop in de route een erg mooi picknicken is bij een oude watermolen. Maar sommige delen lijken ook nieuw voor mij, ik herinner ze me niet meer.
Via Wittenriede komen we aan in Howiek waar die watermolen staat en werken we de lunch naar binnen. Daarna fietsen we door naar Garnholt en drinken nog wat in een schuilhut. Het is erg warm maar wel bewolkt.
Om 14.30 uur komen we aan op de camping in Hahn. Zodra we de tent op zetten breekt de zon door en lopen de zweetdruppels over mijn rug. Als alles staat snel de zwemkleding aan en een frisse duik in het natuurbad bij de camping. Bob en ik hebben een Karlsberger verdiend en Kevin een dikke magnum. Jammer genoeg blijft de snackbar dicht, we hadden gepland om daar te eten zodat we niet met 2 dagen boodschappen rond hoefde te fietsen. Gelukkig zit er 5 min. fietsen een snackbar en zonder bagage lukt dat nog net. We zijn alle drie moe. Na de patat en hamburgers weer terug naar de camping. We spelen nog een potje poolen en yahtzee maar om 21.45 uur kruipen we in de tent. Het is nog licht buiten maar bij ons gaat t lampje snel uit

Tags: Jutlandroute