dag 3 van Hahn naar Lohe Wendel 60 km. - Reisverslag uit Lohe, Duitsland van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu dag 3 van Hahn naar Lohe Wendel 60 km. - Reisverslag uit Lohe, Duitsland van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu

dag 3 van Hahn naar Lohe Wendel 60 km.

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

28 Juli 2014 | Duitsland, Lohe

Even voor 10 uur zaten we weer op de fiets. Wederom prachtig mooi weer. In Ovelgonne eten we, bij dezelfde bakker als waar ik vorig jaar met Mike heb gezeten, een lekker gebakje. Eigenlijk spelen we vals want we hebben nog geen 200 km gefietst. ( met Mike was ik de eerste dag erg verkeerd gefietst, dat scheelde 30 km.) Na Ovelgonne richting Weserfahre. We steken de Weser over. Daarna word t landschap glooiender maar nog prima te doen. Vandaag zijn we ook de eerste grindpaden tegen gekomen ook al was t maar een klein stukje. In Hollen drinken we even koffie bij de molen. We mogen zelfs even binnen kijken in het oude turfstekershuisje wat er naast staat. In Lunested halen we even wat boodschappen want hierna vertrekken we uit de bewoonde wereld en komen we weinig winkels meer tegen.
Het is rond 16:00 uur als we besluiten om de camping, die 3 km van de route ligt, op te zoeken. Eigenlijk willen we niet van de route afwijken maar na dit punt ligt de volgende camping op 30 km, en die ligt 8km van de routes. Als we aankomen krijgen we echt een cadeautje er is een voetbalveld met doelen en Kevin leeft weer helemaal op. Ook is er een prachtig meertje : silbersee.
Omdat dit het laatste seizoen is mogen we er gratis staan. Ook de douches, waar je de deur met chip moet openen, zijn gratis. Bob scoort nog een bankje en tuinstoel en we hebben een prima plek. Als de tent staat nemen we een lekkere duik om daarna eten te koken. De planning was nasi, maar een niet mee werkend gasflesje en verkeerde rijst (30 min.kooktijd) werd het pasta met nasi kruiden en kipfilet (spasi) Heerlijk!!!.
Na het eten reorganiseer ik de tassen en rommel wat terwijl de mannen voetballen. Daarna een Beck-bier en wat zoutjes en dan rond 22:30 in de slaapzak gekropen.