Dag 4 Lohe Wehdel- Kleinwisch 80 km - Reisverslag uit Kleinwisch, Duitsland van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu Dag 4 Lohe Wehdel- Kleinwisch 80 km - Reisverslag uit Kleinwisch, Duitsland van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu

Dag 4 Lohe Wehdel- Kleinwisch 80 km

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

29 Juli 2014 | Duitsland, Kleinwisch

Vandaag weer een prachtige fietsdag. Om 9.30 uur zat alles op de fiets en vertrokken we. Al heel snel zaten we in een prachtig natuurgebied, dwars door de bossen. Na ongeveer 15 km kwamen we bij een punt dat ik herkende. Op dat punt hingen vorig jaar een paar schoenen in de boom...ze hingen er nog steeds. Fotomomentje en weer verder. Ietsje later, nog steeds midden in het bos, op een klein weilandje, lag een koe te baren. We hebben even gegluurd maar dit kon nog wel even duren dus zijn we maar door gefietst.Vanuit het bos fietsen we tussen de maisvelden door met echt, voor ons, al pittige klimmetjes. Kevin vliegt er zo overheen.
In Armsdorf nemen we onze eerste pauze. In Lamsted doen we boodschappen en fietsen we na een lekker ijsje, door naar Osten. Daar kijken we bij het zweefveer. Het ding is net vertrokken maar komt speciaal voor ons terug. En hoewel het eigenlijk niet onze bedoeling was, stappen we aan boord en zweven even heen en terug de Oste over. Kevin haalt een herinneringsmunt uit zo'n apparaat en we zijn nu echte toeristen terwijl ik me eigenlijk meer een nomade op de fiets voelde.
Na Osten fietsen we een flink stuk langs een dijkje. Kevin heeft al snel een grote voorsprong. Normaal niet zo erg maar als hij dapper rechtdoor fietst waar we linksaf hadden moeten slaan, word t wat minder leuk. We zagen hem niet meer... Bob al roepend rechtdoor en ik toch maar op mijn hardst linksaf. Een slingerweggetje waar je niet ver vooruit kon kijken. Gelukkig had Bob Kevin al snel gevonden. Bob schelden, Kevin huilen en ik mijn kalmte bewaren. De komende kilometers is het even niet zo gezellig maar fietsen we haast in een , voor mij, moordend tempo. Het landschap is hier weer een stuk vlakker. En na een kilometer of 5, als Kevin zijn zoveelste plaatsnamenbordje scoort, is de sfeer ook weer goed en gaat t tempo weer iets omlaag zodat ik ook prettig fiets. Na 70 km komen we bij het veer over de Elbe. Ongelofelijk hoeveel (vracht)auto's er op kunnen. Wij mogen meteen mee. Na nog 10 km fietsen vinden we een kampeerplek bij een manege. We worden hartelijk ontvangen. Er is een douche, wasmachine, gevulde koelkast met bier fris en zelfs ijsjes in het vriesvakje en als klap op de vuurpijl ook een zwembadje. Een waar paradijsje. Een leuk Nederlands stel, welke we gister ook tegen kwamen, staan hier ook met hun tentje. Verder niemand.
Na de chili con carne (erg lekker maar niet aan te raden als je met zijn drieën in een klein tentje ligt) lekker douchen, potje yahtzee en als t te donker word, de slaapzak in. Moe maar heel voldaan.

Tags: Jutlandroute