Dag 5 Van Kleinwisch naar Breiholz, 65 km - Reisverslag uit Breiholz, Duitsland van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu Dag 5 Van Kleinwisch naar Breiholz, 65 km - Reisverslag uit Breiholz, Duitsland van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu

Dag 5 Van Kleinwisch naar Breiholz, 65 km

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

30 Juli 2014 | Duitsland, Breiholz

Kevin begon de dag met een frisse duik in het zwembad en was daardoor meteen goed wakker. Toen we even voor 10 uur op de fiets zaten ging hij weer als een speer. De route was weer prachtig, dwars door t bos en de nodige klimmetjes. Soms best even zwaar maar t lukt steeds beter en het geeft ook wel een kick als je bezweet boven komt en dan aan de afdaling mag beginnen. Vandaag zijn de paden in een betere conditie dan daarvoor. Zelfs een heel stuk met nieuw asfalt. Dus dat fietste wel relaxter. Onderweg zien we grote roofvogels, ik gok op buizerds, een bunzing en we keken een ree recht in zijn ogen. Zo mooi! Met een pondje zijn we het Noord Oost zeekanaal over gestoken en toen 5 km langs het kanaal gefietst. Daarna even een klein stukje verkeert; Bob negeerde mijn aanwijzingen terwijl ik de routebeschrijving heb, maar al om 14.30 uur op de camping. Geen gezellig plekje, langs een drukke weg en veel caravans en campers blokkeren ons uitzicht op het riviertje de Eider. Maar een volgende camping is te ver dus we blijven hier. Ik zet mijn stuurtasje over op Bob zijn fiets, vanaf morgen mag hij ons navigeren; ik pas. Om 15 uur is voor Kevin niks meer leuk en goed. Hij gaat, op mijn advies, een uurtje liggen. Daarna is hij weer fris en fruitig en gaan we samen even boodschappen doen in Hamdorf. Onderweg een flinke klim. Al lastig zonder bagage dus ben benieuwd hoe dat ons morgen zal vergaan. Op de terug weg vloog ik met 35 km per uur naar beneden maar dat vond ik eng door de staat van het wegdek en de tas met boodschappen achterop dus maar beetje afgeremd. Na de ravioli met sla en een lekker toetje (Kevin een heel pak danoontjes; dus straks heel veel power)zijn we gaan zwemmen in de rivier. De watertemperatuur was heerlijk en het water was ook mooi helder. Daarna onder een warme douche, potje yathzee, blikje karlsberger voor Bob en mij, Swipswap en chacalakschips voor Kevin: helemaal top! Als t te donker word kruipen we in de slaapzak. Morgen willen we naar het vikkingdorp in Haitabu. Das ongeveer 40 km dus rustig dagje. Het beloofd wederom mooi weer te worden. Genieten!

Tags: Jutlandroute