Dag 16 Aalborg-Skalerup 65km - Reisverslag uit Hanstholm, Denemarken van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu Dag 16 Aalborg-Skalerup 65km - Reisverslag uit Hanstholm, Denemarken van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu

Dag 16 Aalborg-Skalerup 65km

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

10 Augustus 2014 | Denemarken, Hanstholm

Zoals altijd ben ik wel weer vroeg wakker. Ik vind dat t mooiste moment van de dag. Dan is het nog rustig op zo'n grote camping en zie je langzaam alles en iedereen weer op gang komen. Bob wek ik om 9 uur met koffie. Hij moet zo naar de DSB (Deense spoorbaan of zoiets) om kaartjes voor de terugreis te regelen. (Volgende keer regelen we dat vooraf thuis). Kevin wil na het ontbijt toch wel heel graag van die duikplank af en ik ga mee om te kijken en een foto te schieten. Het zwemmen is van korte duur want t is best frisjes. Om 12 uur kunnen we eindelijk op de fiets stappen en ben ik blij als we de drukke stad uit zijn. In Lindholm bezoeken we een oude vikking begraafplaats. Ik dacht dat hier mensen begraven waren maar t gaat om de resten van een oud vikingdorp uit 600-800 v. Chr. We zijn onder de indruk.
Daarna fietsen we een hel stuk over een ietwat saai gebied maar we hebben de wind weer in de rug en het is droog dus goed te doen. Onderweg halen we in een supermarkt wat te drinken en wat lekkers en later in Hundelev het avondeten. Na Hundelev word t gebied ook weer mooier om doorheen te fietsen. We krijgen weer klimmetjes en bij Vennebjerg Kirke genieten we van t schitterende uitzicht. We zien de zee! Daarna fietsen we nog een km of 7 om op de Slettingvei een schuilhut op de Klitplantage te bemachtigen. Dat scheelt weer een keer de tent opzetten. (handig want er word regen verwacht) Bob en Kevin hebben al weer snel een mooi kampvuur, de houtblokken lagen gewoon voor ons klaar. We maken tortellini met pastasaus en komkommer; een prima maaltijd na een dag fietsen. Tot 22 uur zitten we bij t vuur. Daarna kruipen we in het soort van hondenhok en zetten nog even wat spinnen buiten. We zijn alle 3 moe. Om 2 uur word ik wakker. Het plenst. Gelukkig liggen wij heerlijk droog en warm. En ik ben gelukkiger in dit hokje dan dat ik ooit in een dure hotelkamer zou zijn.

Tags: Jutlandroute