Voorpret...de kop en de staart. - Reisverslag uit Haren, Nederland van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu Voorpret...de kop en de staart. - Reisverslag uit Haren, Nederland van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu

Voorpret...de kop en de staart.

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

26 April 2015 | Nederland, Haren

De nachtdiensten vliegen om. Ik lees gretig de reisverslagen van andere fietsers die dezelfde route hebben gefietst, bekijk hun foto's en heb er heel veel zin in. Het bestelde routeboekje is helaas nog niet bezorgd, dat zal wel dinsdag of woensdag worden en dat stelt mijn geduld wel erg op de proef. We vertrekken 4 juli dus nog alle tijd.

De route begint in Katwijk. En zowel Kevin (zoon en mede-avonturier) als ik willen deze route vanaf het beginpunt fietsen hoewel het vanuit Haren waarschijnlijk sneller is om in Nijmegen, waar we ook langs moeten, te komen.
In Katwijk aan zee zijn alleen 2 grote reguliere campings en daar hou ik niet zo van. Bovendien zijn ze flink aan de prijs en ook deze vakantie moet weer low budget and back to basic. (Geeft niet, ik geniet zoveel meer: op de fiets met mijn tentje achterop ben ik op mijn allergelukkigst)

In Noordwijk zit een hele mooie natuurcamping: De Ruigenhoek. Deze camping ligt aan de rand van de Amsterdamse Waterleidingduinen, een uniek duingebied. Ik ben er al eens eerder geweest en vond het er toen heel erg mooi. Vanaf Leiden CS, waar we met de trein heen zullen reizen, is het maar een uurtje fietsen. Dus dat is een relaxte aanloop naar onze echte tocht. We fietsen dan de volgende dag naar Katwijk wat maar 15 km is en pakken dan het routeboekje erbij....alles wat er dan gaat gebeuren en wat we dan tegenkomen blijft nog even een verrassing.

Op 26 juli zit mijn vakantie er op. Daar wil ik natuurlijk nog helemaal niet aan denken maar toch is het misschien handig om wel even bij stil te staan. Vorig jaar hebben we veel stress gehad, en een dag verloren omdat we onze treinkaartjes voor de terugreis nog moesten regelen. Dat wil ik niet nog een keer. Bovendien is mijn Duits alles behalve vloeiend en leg dan maar eens uit dat je met zijn tweeen met fiets en bagage weer terug wil naar huis. Ik dacht het online te kunnen regelen maar dat kan niet als je ook je fiets mee moet nemen. Dus binnenkort even naar het hoofdstation in Groningen. Voor 40 euro p.p. mogen we 3x overstappen en 9 uur in de trein zitten (excl. fietsen) Koopje! Daar kan Bob geen busje voor huren om ons op te komen halen. Waar we 3 weken over doen met fietsen reizen we in 1 dag weer terug. Gek idee eigenlijk. We stappen 25 juli in Passau Hbf in de trein en via Würzburg Hbf, Hannover Hbf, Leer(Ostfriesl) komen we aan op Groningen Europapark. dan hebben we vast geen zin om op de trein naar Haren te wachten dus het laatste stukje fietsen we dan wel naar huis. Maar zover is het gelukkig nog lang niet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Vrouw, moeder, nachtwacht in het slaaphuis, hardloopster, zo gek als een deur, de eeuwige optimist en op haar gelukkigst op de fiets.

Actief sinds 12 Juli 2014
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 21958

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 30 Augustus 2016

Eindhoven- Barcelona zomer 2016

04 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Limes fietsroute

26 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

Jutlandroute 2014

08 Juli 2013 - 20 Juli 2013

Jutlandroute

Landen bezocht: