Dag 6 Langst - Kasselberg 50 km - Reisverslag uit Kasselberg, Duitsland van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu Dag 6 Langst - Kasselberg 50 km - Reisverslag uit Kasselberg, Duitsland van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu

Dag 6 Langst - Kasselberg 50 km

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

09 Juli 2015 | Duitsland, Kasselberg

Om 6 uur al wakker en ook 's nachts meerder keren wakker geweest. Niet ver van de camping is het vliegveld en over de Rhei varen heel veel vrachtschepen. Ook heeft het giga geregend en stormde het behoorlijk. Ik, als lichte slape, hoorde het allemaal. Even dacht ik dat we met tent en al de lucht in zouden vliegen maar om 6 uur stond hij nog steeds als een huis. Voor de wc moet ik 500 meter lopen. Daarna een code bij de deur intoetsen, plasje plegen, handjes wassen en weer 500 meter terug. De eerste km van vandaag heb ik al weer te pakken. Ik besluit nog even te gaan liggen maar ik lig maar te draaien. Om 7 uur sta ik op en om 7.30 uur mag ik in het keukentje. Ik zet koffie en kook havermout voor mezelf. Om 8.45 uur wek ik Kevin met de geur van warme croisantjes. Eigenlijk wil ik vandaag wat eerder op de fiets zitten. Maar we zijn allebei nog moe van de slopende dag van gister en besluiten vandaag geen 65 km maar 50 km te fietsen. Om 10.30 uur zitten we in de startblokken maar begint t net te regenen. We wachten de bui maar even af. Om 11.15 zitten we op de fiets maar na 10 min moeten we toch de regenjassen aan. Na een uurtje fiesten laat de zon zich voorzichtig zien. In Neuss gaan we naar de mac D. Eigenlijk is het gebakjestijd maar Kevin heeft hier meer zin in. Hij een mac Chicken met frietjes en een shake en ik koffie en een salade. Daarna fietsen we verder. In Worringen halen we brood bi de Aldi. Ze hebben een broodautomaat en als je op een knop drukt valt je keuze, vers gebakken in t bakje. Wij gaan voor 2 zoute bretzels. Het is inmiddels lekker warm dus we kunnen wel wat zout gebruiken. Dan is het nog maar 12 km fietsen naar de camping. Vrij primitief maar een mooi plekje langs de Rhein. En voor maar €10,- In het cafe wat naast de camping is drinkt Kevin een cola en ik een Gaffel biertje. Prima biertje na een dagje fietsen. Daarna maak ik tortelini en hebben we een lekker toetje. We maken nog een korte wandeling over t kiezelstrand waar het ene na het andere vrachtschip voorbij komt. We bellen nog even met Bob, die wel erg eenzaam is en spelen een potje mens-erger-je-niet. Kevin wint. Als de zon onder gaat kruipen wij in onze tent. Het was een mooie dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Vrouw, moeder, nachtwacht in het slaaphuis, hardloopster, zo gek als een deur, de eeuwige optimist en op haar gelukkigst op de fiets.

Actief sinds 12 Juli 2014
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 21987

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 30 Augustus 2016

Eindhoven- Barcelona zomer 2016

04 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Limes fietsroute

26 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

Jutlandroute 2014

08 Juli 2013 - 20 Juli 2013

Jutlandroute

Landen bezocht: