Dag 18 van Krantzmuhle naar Hernnsaal (Kelheim) - Reisverslag uit Kelheim, Duitsland van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu Dag 18 van Krantzmuhle naar Hernnsaal (Kelheim) - Reisverslag uit Kelheim, Duitsland van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu

Dag 18 van Krantzmuhle naar Hernnsaal (Kelheim)

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

21 Juli 2015 | Duitsland, Kelheim

Alweer mooi weer: wat hebben wij een geluk deze vakantie.
Als we de tent hebben ingepakt nemen we de fietsen mee naar t meertje en nemen een frisse duik. Kevin vraagt, terwijl net alles ingepakt zit, of we hier niet nog een nachtje kunnen blijven. Het is inderdaad heerlijk en het had gekund maar toch zeg ik nee. Als hij het had gevraagd voordat ik alles had ingepakt had ik er mee ingestemd maar nu gaan we gewoon fietsen. Regensburg is nog 80 km. Misschien halen we dat vandaag maar het hoeft niet. Als we 32 km gefietst hebben komen we langs de eerste camping. Het is nog erg vroeg; 14 uur en de camping ligt aan een drukke weg. We fietsen door. Als we 36 km gefietst hebben dient camping nr 2 zich aan. Als we er over heen fietsen worden we geroepen door t Nederlandse stel waar we al 2x eerder naast hebben gestaan. De camping zelf ziet er nogal eh...gedateerd en onverzorgd uit. Hoewel ik niet vies ben van wildkamperen, knap ik hier toch wel op af. Kevin wil ook verder. Dus we fietsen weer door. Het is inmiddels erg warm en regelmatig houden we een drinkpauze. De omgeving waar we door fietsen vind ik echt schitterend. Ik vraag me af wanneer je nu van een heuvel spreekt en wanneer van een berg. Volgens Kevin zijn dit nog steeds heuvels...ik denk dat hij gelijk heeft maar stiekem vind ik toch dat we door de bergen fietsen (ik ben ook niks gewend). Bij een mooie houten hangbrug, vlak voorbij Prunn houden we de zoveelste drinkpauze. We besluiten om te stoppen bij de eerstvolgende camping. Regensburg doen we morgen. Want t is inmiddels wel heel erg warm. Stil staan in de zon moet je niet doen, fietsen gaat nog net. Om 16.30 uur komen we aan bij de boerderij van de fam. Poschenrieder. Wat een plaatje! We worden hartelijk ontvangen en mogen de tent in de boomgaard zetten. Lekker onder de appelbomen in de schaduw. We zijn moe en verlangen wel weer naar huis. We vinden het mooi, we genieten maar het is nu ook wel weer klaar. En mijn koffie is op...maar voor nog maar 2 dagen ga ik niet een nieuwe pot aanschaffen (hier krijg ik vast spijt van). We spelen een paar potjes pesten, eten heel makkelijk worstjes in hamburgerbroodjes, ik met paprika en tomaat Kevin met een dikke klodder mayo. Best te eten maar als ik zondag thuis ben ga ik uitgebreid koken...denk ik...
Na de afwas liggen we op het kleed voor de tent en zijn we tot weinig meer in staat. Moe, Moe Moe! Nog 3 potjes pesten en dan duiken we de tent in. Net op dat moment komt er nog een Spaanse fam. vlak achter ons staan. Ze zijn met de auto en hebben luchtbedden die met een elektrische pomp opgepompt moeten worden.Wat een kolere herrie! Het duurt zeker een half uur voordat alles opgepompt is. Daarna is hij minstens net zo lang bezig met een rol ducttape. Als ik er bijna wat van wil gaan zeggen keert de rust terug en val ik vrij snel in slaap. Wel word ik regelmatig wakker van de kerkklok: deze slaat elk kwartier....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Vrouw, moeder, nachtwacht in het slaaphuis, hardloopster, zo gek als een deur, de eeuwige optimist en op haar gelukkigst op de fiets.

Actief sinds 12 Juli 2014
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 21988

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 30 Augustus 2016

Eindhoven- Barcelona zomer 2016

04 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Limes fietsroute

26 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

Jutlandroute 2014

08 Juli 2013 - 20 Juli 2013

Jutlandroute

Landen bezocht: