Dag 19 Van Kelheim naar Regensburg en Passau - Reisverslag uit Passau, Duitsland van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu Dag 19 Van Kelheim naar Regensburg en Passau - Reisverslag uit Passau, Duitsland van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu

Dag 19 Van Kelheim naar Regensburg en Passau

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

22 Juli 2015 | Duitsland, Passau

Het is relaxed wakker worden in de boomgaard. Ik hoor de kippen zachtjes kakelen en de vogels fluiten maar verder nog helemaal niks. Het is ook nog maar 5.45 uur maar ik ben al opgestaan. Ik heb thee gezet, de koffie is op, en ik zit met mijn boekje en pen voor de tent. Ondertussen een vast ritueel tijdens mijn fietsvakanties. Konijntjes huppelen vrolijk tussen de bomen en tenten door. Ik kan er in alle rust naar kijken.
Om 8 uur maak ik Kevin wakker. Hij is nog moe maar omdat t de laatste fietsdag zal zijn, weet ik hem toch te motiveren om op te staan. Morgen mag hij uit slapen. Om 10 uur zitten we op de fiets. Het is al 31 graden. Ook nu is de route weer prachtig. Maar t is heet en het lijkt of Kevin haast heeft. Hij gaat als een speer. Als of hij de finish ruikt. Vlak voor Regensburg picknicken we in een groot park. In de schaduw van een paar grote bomen. Maar zelfs als we stil zitten zweten we. Om 12.30 uur fietsen we de historische brug met 13 bogen en 310 meter lang, over. Ze zijn hem aan het renoveren en daarom maak ik er geen foto's van maar indrukwekkend is hij wel. Net als de dom maar die krijg ik niet goed op de foto vanwege de zon. Het is boven de 40 graden en dat is voor ons te warm om in de stad rond te slenteren. Kevin heeft daar al helemaal niks mee dus hij wil meteen wel door naar Passau. Met de trein. Ik vind het een beetje jammer dat we nu niet het Walhalla gaan bezoeken maar neem me voor hier nog en keer terug te komen. Als ik deze route nog eens met Bob ga fietsen. Dan neem ik meer tijd voor alle leuke en mooie bezienswaardigheden. Om 14 uur stappen we in de trein naar Passau.
Tot 15 jaar zijn kinderen gratis in de trein, zelfs voor Kevin zijn fiets hoef ik geen kaartje te kopen? Of ik word gematst. Voor nog geen 30 euro leggen we 150 km af...met airco. We moeten 1 x overstappen maar dat is prima te doen. Om 15.36 uur komen we aan in Passau. Zodra we de trein uitstappen krijgen we een klap van de hitte. De 2e klap komt als we niet bij een lift kunnen door werkzaamheden of er is gewoon geen lift, dat is me niet helemaal duidelijk. Met onze bepakte fietsen gaan we de trap af. Als we daarna ook weer een trap op moeten moet de bepakking er echt af. Dus dat is 5 keer een grote trap op en af We kregen een beetje hulp van een conducteur maar toch ben ik kletsnat van het zweet en buiten adem.
Met mijn gps op de telefoon zoek ik de camping. Die is maar 10 min. fietsen. Het is een camping/ zeltplatz voor kanovaarders/ fietsers / wandelaars. dus geen campers of sleurhutten en zelfs geen auto's en het sfeertje is daardoor meteen heel anders; leuker, vind ik.
We zetten de tent op en luieren wat. We kunnen pas om 18 uur inchecken en we zijn gewoon moe van de hitte. Want van 25 km fietsen worden we niet moe. We bellen even met mijn ouders om te zeggen dat we op ons eindpunt zijn. Ze vind ons maar stoer. Om 18 uur checken we in en gaan daarna op zoek naar een pinautomaat. Ik struikel met fiets en al over een scheerlijn en beland met een enorme dreun vol op mijn knie. Volgens Kevin zag het er heel mooi uit en vind hij het jammer dat ie het weer niet heeft kunnen filmen...het doet wel pijn maar toch moeten we er om lachen. Mijn fiets is nog heel en zonder de bepakking fietsen we naar de pinautomaat bij het station. Het gaat wel erg makkelijk zo zonder bagage. De route van en naar t station weten we nu goed en das handig omdat we hier vrijdag al om 7 uur moeten zijn.
Passau zelf is een prachtige staden we besluiten om die morgen uitgebreider te gaan bekijken.Nu fietsen we door t drukke verkeer meteen weer terug naar de camping. daar eten we curryworst met pommes...wat een feestmaaltijd...en ik drink een in Passau gebrouwen biertje. Als toetje neem ik er nog 1 en dan ontdekt kevin een tafeltennistafel. Het bier is me al flink naar mijn hoofd gestegen maar ik kan er wel beter door tafeltennissen (of zo voelt t ). We spelen 3 potjes en het is een strijd om leven en dood maar deze keer win ik!
Daarna maken we nog even een gezellig praatje bij een fietsend stel uit Leeuwarden. Als het donker begint te worden gaan we nog even douchen en kruipen we de tent in. We spelen nog 2 potjes pesten, gelijk spel, en gaan slapen. iets later worden we wakker van een flinke onweersbui, Harde knallen maar t waait redelijk snel over. Wel zien we nog heel lang de flitsen. Ik heb hoofdpijn en neem 2 paracetamol. Daarna slaap ik verder tot 6.45 uur. het is al bedrijvig op de camping. Allemaal fietsers die hun boeltje al inpakken en voor dat t weer zo warm word op hun fiets willen zitten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Vrouw, moeder, nachtwacht in het slaaphuis, hardloopster, zo gek als een deur, de eeuwige optimist en op haar gelukkigst op de fiets.

Actief sinds 12 Juli 2014
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 21951

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 30 Augustus 2016

Eindhoven- Barcelona zomer 2016

04 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Limes fietsroute

26 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

Jutlandroute 2014

08 Juli 2013 - 20 Juli 2013

Jutlandroute

Landen bezocht: