Plannen worden gemaakt...de voorbereiding - Reisverslag uit Haren, Nederland van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu Plannen worden gemaakt...de voorbereiding - Reisverslag uit Haren, Nederland van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu

Plannen worden gemaakt...de voorbereiding

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

24 April 2015 | Nederland, Haren

In de zoveelste nachtdienst kwam het gevoel weer langzaam omhoog borrelen. Ik wil weer op fietsvakantie. Het gevoel van vrijheid, buiten zijn, avontuur en back to basic trekt. Ik heb het zo nodig om mijn accu op te laden.

Al surfend op het internet kwam ik uit bij de Limes route.
Beschreven door Clemens Sweerman. Deze man heeft ook de jutlandroute, welke ik de voorgaande 2 jaar gefietst heb, geschreven. En dat beviel me goed. Ik heb vertrouwen in zijn routes.

In eerste instantie dacht ik dat het bij dromen bleef. Mijn jongste had aangegeven geen zin meer te hebben in fietsvakantie en mijn man heeft nog te weinig vrije dagen opgebouwd omdat hij nog maar net voor deze baas werkt. Bovendien durven we eigenlijk ons huis niet achter te laten (slechte ervaring mee) en een oppas voor hond en kat is ook wel een dingetje.

Maar t kriebelt, het verlangen is groot.
Toen ik thuis aan mijn zoon vertelde wat ik zou willen was hij al snel wel enthousiast. Toen mijn man zei dat ik best samen met onze zoon mocht en hij dan thuis zou blijven, was ik als een kind zo blij. Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk zou ik het fijn vinden als hij mee zou gaan maar dat ik thuis zou zitten in mijn vakantie terwijl hij aan t werk zou zijn, zag ik toch niet zo zitten. Bovendien is het fantastisch om even alleen met 1 van de kinderen op pad te gaan.

De keuze voor deze route heb ik gemaakt omdat ik hem vanuit huis kan fietsen en ik, waarschijnlijk, makkelijk met de trein weer terug naar huis kan. Komende nachtdiensten zal ik me er nog meer in gaan verdiepen. Reisverslagen van anderen lezen en genieten van de voorpret.

Ik ben blij. Zelfs een beetje hieper. Want komende zomer ga ik weer een stukje over de wereld fietsen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Vrouw, moeder, nachtwacht in het slaaphuis, hardloopster, zo gek als een deur, de eeuwige optimist en op haar gelukkigst op de fiets.

Actief sinds 12 Juli 2014
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 22033

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 30 Augustus 2016

Eindhoven- Barcelona zomer 2016

04 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Limes fietsroute

26 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

Jutlandroute 2014

08 Juli 2013 - 20 Juli 2013

Jutlandroute

Landen bezocht: