dag 2 Noordwijk-Woerden 82 km - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu dag 2 Noordwijk-Woerden 82 km - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu

dag 2 Noordwijk-Woerden 82 km

Blijf op de hoogte en volg Saskia

05 Juli 2015 | Nederland, Woerden

Vanmorgen werd ik om 5.30 uur wakker en voelde me heel erg beroerd. Snel 2 paracetamol ingenomen en nog wat geprobeerd te slapen. Dit lukt tot een uur of 8 maar ook dan ben ik nog misselijk en heb ik een flinke hoofdpijn. Ik had dit al ingecalculeerd. Ik heb zo belachelijk veel gewerkt de laatste tijd, nu ik in de rust kom, word ik ziek of krijg ik migraine. We doen rustig aan. Kevin broeid tegen 9 uur de tent uit. We zoeken een plekje in de schaduw en ik dwing mezelf wat te eten. Dit lukt met moeite en ik weet t binnen te houden. Daarna nog maar 2 paracetamol en de boel inpakken. Om 11 uur heb ik nog een lichte hoofdpijn en stappen we op de fiets. We fietsen van Noordwijk naar Katwijk waar de Limesroute begint. Dan volgen we de oude Rijn, via Valkenburg komen we in Leiden. Daar is het heel erg druk want er is een festival met allemaal bandjes in bootjes. Veel mensen, bevangen door de muziek, lopen midden op straat en zien niks meer...ons ook niet. Dus het is moeilijk route lezen en we rijden dan ook een stukje verkeert. Leiden is echt wel mooi en hier moet ik zeker maar eens een dagje naar toe om alles eens rustig te bekijken maar nu wil ik hier weg. Veel te druk. Dus we fietsen door. Al snel komen we op een jaagpad langs de oude Rijn. Dit fietst super met de wind in de rug. In Alphen a.d.Rijn zijn ze flink aan t bouwen en ook daardoor raken we even van de route af. Gelukkig heb ik ook de GPS-route op mijn telefoon en zitten we snel weer goed. N Zwammerdam scoort Kevin zijn zoveelste (7e) plaatsnamenbordje. Zwammerdam klinkt voor ons als jammer dan dus die houden we er nog ff in. Daarna missen we een afslag wat ongeveer 6 km. omfietsen betekend en komt er even stoer weer opzetten. Echte spoelregen met een paar klappen onweer. Schuilen lukt niet echt. We hebben eventjes onder een lullig boompje gestaan maar zijn beide behoorlijk nat geregend....Zwammerdam!
Gelukkig is t al snel weer droog en breekt de zon weer door. Via Bodegraven komen we tegen 18 uur aan op de camping in Woerden. We krijgen een prachtig plekje. Eigenlijk zouden we vandaag patatjes eten maar dat kunnen we hier niet krijgen. We hebben beide geen zin om daarvoor nog te fietsen dus eten we zo'n kant en klaar maaltijd waar je alleen nog kokend water bij moet doen. Pasta Carbonara...best te eten... voor 1 keertje. Er staat een tafeltennis tafel en we strijden 3 sets om wie de afwas:2 kommetjes,2 bekers en 2 lepels, moet doen. We strijden alsof en een afwas staat van na een bbq met 30 personen. Het is heel spannend. De 1e set wint Kevin met 21-19, de 2e win ik met 21-17 maar de 3e wint Kevin dus de afwas is voor mij.....zwammerdam.
Gelukkig win ik later wel met mens-erger-je-niet. Rond 22.30 uur gaat t lampje uit. Het was een mooie dag maar nog steeds een lichte hoofdpijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Vrouw, moeder, nachtwacht in het slaaphuis, hardloopster, zo gek als een deur, de eeuwige optimist en op haar gelukkigst op de fiets.

Actief sinds 12 Juli 2014
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 22017

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 30 Augustus 2016

Eindhoven- Barcelona zomer 2016

04 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Limes fietsroute

26 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

Jutlandroute 2014

08 Juli 2013 - 20 Juli 2013

Jutlandroute

Landen bezocht: