Dag 5 Labbeck Ursel- Langst 70 km - Reisverslag uit Langst, Duitsland van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu Dag 5 Labbeck Ursel- Langst 70 km - Reisverslag uit Langst, Duitsland van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu

Dag 5 Labbeck Ursel- Langst 70 km

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

08 Juli 2015 | Duitsland, Langst

Ik word voor 7 uur al wakker van een duits moeder-en-dochter-gevecht....zucht. Er staat een stevige koude wind en het is maar 15 graden. Dat word de lange broek en shirt met lange mouwen. Sokken weiger ik in mijn sandalen...er zijn grenzen. Tegen 10 uur maak ik Kevin wakker ik wil ontbijten en pleite. Ik vind dit geen leuke plek. In het midden van het tentenveld waar wij ook staan, staan ongeveer 10 grote tenten in een kring met een aantal party-tenten in het midden. Een nog grotere koelkast dan bij ons thuis staat er ook....naast de biertap en als klap op de vuurpijl hoor ik mensen om 8.30 uur hun tent stofzuigen...

De tent afbreken is nog wel ff spannend met die harde wind. Zodra de buitentent er af is , en Kevin hier zo'n beetje mee vliegert zodat deze niet in het meertje waait, sta ik te kite-surfen met de binnentent. Wat en wind. Het lukt ons toch om hem redelijk netjes, voor t eerste buitje in te pakken en achter op de fiets te krijgen. Als we nog even tanden poetsen spoelt t van de regen. We wachten 5 min en als t bijna droog is stappen we op de fiets met onze regenjassen aan. Mijn lange broek, met afritsbare pijpen, zit niet lekker om in te fietsen. De ritsen prikken in mijn been. Dus als de regenjassen uit kunnen wissel ik ook van broek. Op het weggetje waar we overheen reden hebben we nog niemand gezien maar als ik net in mijn slipje sta komen er meerder auto's langs. Mij kan t niks schelen maar Kevin ligt dubbel van de lach. In Xanten, waar we om een uur of 12 zijn, drinken we koffie. Wat een mooi plaatsje. Ik heb even wifi dus stuur snel wat berichtjes naar het thuisfront. Bij de bakker kopen we broodjes en wat crackers met zaden. Omdat de dag al weer voor de helft om is en niet al te mooi weer laten we het Archeologisch park voor wat t is. Ik wil hier nog wel eens een weekendje naar toe. Er valt genoeg te zien.
We fietsen weer verder. Het is een kwestie van regenjas uit en regenjas aan. Af en toe zien we wat moois maar dit is niet het meest fantastische stuk van de route. Veel industrie. Als er voorbij Baerl a.d.Rijn een Italiaanse ijskar zien staan en de zon net even schijnt, kopen we een ijsje. De ijscoman gheeft al snel in de gaten dat mijn duits niet al te best is dus begint hij in het Italiaans...gelukkig spreek ik dat vloeiend....not...Ciao!

We fietsen verder door havengebied richting Duisburg. Na Duisburg houd het op met zachtjes regenen. We spoelen haast van de weg. Ik ben moe en word kribbig. Bij een supermarkt halen we voor ons allebei een groot blik energiedrank (jaha...troep maar niet alles hoeft gezond en verantwoord) en winegums. We moeten nog 20 km tot de eerst volgende camping. Om 18.30 uur komen we daar aan. Tussen de buien door zetten we de tent op. Er is gelukkig een keukentje waar we droog en aan een echte tafel kunnen zitten. De wifi is niet zo geweldig maar ik app Bob nog even. Hij is best trots op ons maar zegt ons ook al te missen. Als het even droog is en de laatste zon breekt door te breken schiet ik nog snel wat foto's langs de Rhein. Zo lijkt t net of het een fantastische dag is geweest. In werkelijkheid was het afzien en ben ik nu zo moe dat zelfs mijn oog om een bochtje kijkt (loenst) Om 22 uur liggen we beide K.O. in onze slaapzak

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Vrouw, moeder, nachtwacht in het slaaphuis, hardloopster, zo gek als een deur, de eeuwige optimist en op haar gelukkigst op de fiets.

Actief sinds 12 Juli 2014
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 21973

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 30 Augustus 2016

Eindhoven- Barcelona zomer 2016

04 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Limes fietsroute

26 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

Jutlandroute 2014

08 Juli 2013 - 20 Juli 2013

Jutlandroute

Landen bezocht: