Dag 12 Mainaschaff-Eichenbuhl 60 km - Reisverslag uit Eichenbühl, Duitsland van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu Dag 12 Mainaschaff-Eichenbuhl 60 km - Reisverslag uit Eichenbühl, Duitsland van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu

Dag 12 Mainaschaff-Eichenbuhl 60 km

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

15 Juli 2015 | Duitsland, Eichenbühl

Bar slecht geslapen en zeurderige hoofdpijn bij het opstaan. Geen goed begin van een dag. Maar als we om 10 uur weer op de fiets zitten knap ik al snel weer op. Het is nu al warm. We beginnen met een rondje om het meer waar ik gister naar Kevin heb gezocht. Nu ben ik een stuk relaxter en alle vliegjes liijken verdwenen. Achter het meer loopt de route en daar willen we dus heen. Maar er staat een groot hek en we moeten echt terug naar de camping om bij de hoofdingang van het terrei af te komen. Daarna kunnen we de juiste weg nog niet niet echt vinden, ze zijn weer eens met de weg bezig, dus we fietsen over een heel hobbelig smal voetpad langs het hek. Aan de ene kant overhangende bramen en aan de andere kant kniehoge brandnetels: vet spannend! Het is even stunten maar we zitten daarna wel weer op de juiste route. Vlak voor Aschafenburg fietsen we op en smal fietspad. Aan de ene kant water aan de andere kant rots. Kevin hoort wat en we stoppen. We zien verschillende salamanders op de rots. Ik heb ze nog niet eerder zo groot gezien. Leuk! ls we verder fietsen komen we langs een prachtig kasteel. Daarna fietsen we een flink stuk op een fietspad langs een snelweg. Ik word er een beetje kribbig van, ik heb afgelopen nacht al genoeg voorbij razende auto's gehoord.
Miltenberg komen we binnenfietsen door een prachtige stadspoort. Ze zijn er met de weg bezig maar gelukkig hoeven we niet van de route af. Bij de Lidl halen we wat boodschappen en de laatste 10 km zijn prachtig. Het is 35 graden volgens mijn fietscomputer. Maar wat is dit een prachtig landschap. We zien een jonge vos die ons heel eigenwijs aankiijkt. Aan beide kanten hebben we heuvels en de klimmetjes en afdalingen wisselen elkaar af. De camping valt op het eerste gezicht wat tegen. Beetje vergane glorie maar de mensen zijn zeer vriendelijk en behulpzaam en de prijs voor een overnachting is maar €8,50. Gelukkig is er een wasmachine want er zit geen schone kleding meer in de tas. Naast de camping zit een voetbalcomplex. Ondanks de warmte en de hele dag fietsen doet Kevin mee met een training van de plaatstelijke D's. Kevin verzorgd het eten vanavond. Noodles met een eitje.
Ondertussen beweert hij dat je van fietsen een sixpack krijgt....die zou ik dan toch allang moeten hebben?!