Dag 14 Laudenbach Detwang 39 km - Reisverslag uit Detwang, Duitsland van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu Dag 14 Laudenbach Detwang 39 km - Reisverslag uit Detwang, Duitsland van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu

Dag 14 Laudenbach Detwang 39 km

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

17 Juli 2015 | Duitsland, Detwang

Vandaag gaan we maar een klein stukje. En dat is maar goed ook. Het is stralend mooi weer maar de temperatuur is om 11 uur 's morgens al 35 graden en loopt alleen maar op. We fietsen door t Taubertal. Erg mooi maar ook de nodige klimmetjes. Er zijn minder bomen dan ik verwacht had dus we fietsen eigenlijk steeds in de volle zon. We moeten regelmatig stoppen om wat water te drinken. Ik zweet zelfs uit mijn vingertoppen: wist niet dat ik dat kon....en straaltjes zweet kriebelen over mijn rug. In Rottingen, een stadje vol met zonnewijzers, rusten we even in de schaduw. Daarna fietsen we over een oude spoorbaan en dat rijd super: niet zoveel klimmetjes en een beetje schaduw. In Archsofen word het traject pas echt heuvelachtig. En de temperatuur loopt hard richting de 40 graden. Na een klim van 9 % kom ik licht in mijn hoofd en behoorlijk buiten adem, boven. Gelukkig staat er op de top een bankje in de schaduw. Mijn hart klopt bijna uit mijn borstkas dus we ploffen op het bankje neer. Kunnen we even kijken hoe andere fietsers boven komen...zelfs de generatie met electrische fietsen puffen...valsspelers... Kevin heeft minder moeite met klimmen maar ook hij vond deze zwaar. Als ik bij mijn fiets sta om mijn water weer terug in de bidonhouder te doen, vind een wesp het nodig om mijn broekje in te vliegen en me in mijn bil te prikken. Het doet gemeen pijn en Kevin moet kijken of de angel er nog in zit. Gelukkig voor hem (ook voor mij) is dit niet het geval. Beetje rare plek om uit te zuigen. We smeren er maar zalf op en fietsen door. Ik hoop dat t niet erg op zal zwellen want dan zit ik straks scheef op mijn fiets. 10 km verderop is de camping en we zijn blij als we er zijn. Het is een erg drukke camping....hutje mutje... waar we normaal alleen staan staan we nu met zijn 4en, maar we vinden het wel oke voor een nachtje. Het is te warm om verder te fietsen en ik voel me een beetje misselijk. Van de wespensteek? Naast ons staat nog een Nederlands stel wat ok de Limesroute fietst. Alleen zijn zij in Koblenz begonnen en fietsen ze door naar Kroatie. Voor ons staan 2 moterrijders uit Nederland. Zij zijn op de terugreis vanuit Tjechie. En schuin voor ons; ja we zijn echt ingebouwd, staat een oudere duitse man, ook op fietsvakantie. Hij komt even een praatje maken. Hij vind het prachtig dat Kevin dit samen met zijn moeder doet en raakt zichtbaar geemotioneerd. Ons duits is niet goed genoeg om een diepgaand gesprek te voeren maar we begrijpen elkaar redelijk. De man zegt dat Kevin deze reis de rest van zijn leven zal herinneren en ik hoop, ook al is t soms zwaar, dat hij vooral het positieve zal onthouden. De 0,5 l.koud bier kost maar 1,30 op deze camping....en ik heb heel veel gezweet dus ik moet mijn vochthuishouding echt weer even op pijl brengen en ik neem er deze keer meer dan 1... Kevin gaat aan de sinas. 0,5 l. 80 cent. We verbazen ons over de lage prijs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Vrouw, moeder, nachtwacht in het slaaphuis, hardloopster, zo gek als een deur, de eeuwige optimist en op haar gelukkigst op de fiets.

Actief sinds 12 Juli 2014
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 21956

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 30 Augustus 2016

Eindhoven- Barcelona zomer 2016

04 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Limes fietsroute

26 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

Jutlandroute 2014

08 Juli 2013 - 20 Juli 2013

Jutlandroute

Landen bezocht: