Dag 6 Van Breiholz naar Haithabu, 45 km - Reisverslag uit Haithabu, Duitsland van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu Dag 6 Van Breiholz naar Haithabu, 45 km - Reisverslag uit Haithabu, Duitsland van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu

Dag 6 Van Breiholz naar Haithabu, 45 km

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

31 Juli 2014 | Duitsland, Haithabu

Toen we ons klaar maakten voor vertrek vielen er wat druppels uit de lucht maar al snel was het weer droog en wederom zaten we voor 10 uur al weer op de fiets. Het begint een aangename routine te worden. Net van de camping af komen we dus dat klimmetje al tegen waar ik het gister over had. Gewoon gelukt met bepakking en al. Stoer! We fietsen door Hamdorf, Hohn waar we even bij de bakker stoppen en een lekker broodje en koffie en Kevin warme chocolademelk nuttigen. Ik weet niet precies hoe het gebeurde maar Kevin liet zijn hete chocolademelk over hem heen vallen. Grote schrik, dikke bende maar gelukkig niet verbrand. Volgens Kevin komt dat omdat hij hotter is dan chocolademelk...yeah right! Achter in de bakkerij, bij de wc mag Kevin zich omkleden. (Gelukkig hebben we alles bij ons ;-) )Als alles is opgeruimd, verschoond en naar binnen gewerkt, fietsen we verder naar Tetenhusen, Kropp, Klein Rheide en dwars door de maisvelden over een grindpad naar Dannewerk om vervolgens in Haithabu aan te komen. Het was een stoffig grindpad en een flinke wind, dus traanogen, en daardoor heb ik niet gemerkt dat ik mijn contactlens verloor. Ik baal als een stekker. We bezoeken het vikkingdorp en het museum. Het is wel leuk maar valt me toch een beetje tegen maar dat kan ook door mijn humeur komen. (Vanwege mijn lens). Na het museumbezoek settelen we ons op de camping langs de Schlei. Prima plekje voor 1 nacht vanwege de drukke autoweg die er naast ligt. Veel Nederlanders die ook op fietsvakantie zijn en ook (een deel) van de Jutlandroute fietsen. Ook Ad en Mirjam (het leuke stel dat we voor t eerst in Lohe zagen) zien we weer. Bob zet de tent op en als alle tassen er in staan gaan we eerst even boodschappen halen. Als we terug komen trakteren we onszelf op een pull bier in de biergarten die naast de camping ligt. Daarna eten we pasta met spinazie en gorgonzola. Na t eten wandelen we een rondje over de camping en komen langs een ministrandje waar je zo de Schlei in kan lopen. We hebben onze zwemkleding niet aan en ook geen handdoeken bij ons maar kunnen de verleiding niet weerstaan en plonzen in ons ondergoed zo de Schlei in. Heerlijk! Daarna een warme douche, nog even wat drinken en de slaapzak weer opzoeken. Morgen verlaten we Duitsland en beginnen we aan ons Deense avontuur