Dag 21 Frederikshaven - Reisverslag uit Frederikshavn, Denemarken van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu Dag 21 Frederikshaven - Reisverslag uit Frederikshavn, Denemarken van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu

Dag 21 Frederikshaven

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

15 Augustus 2014 | Denemarken, Frederikshavn

De mannen hebben een beetje uitgeslapen en ik heb me haren gewassen in een wasbakje bij de wc...primitief maar ik voel me als herboren. Rond 11 uur vertrekken we naar t centrum van Frederikshaven. We nemen alle spullen mee ook al zijn we van plan om komende nacht hier ook weer te slapen. Frederikshaven is best een gezellige plaats. We hebben onze fietsen bij de plaatselijke VVV gestald en wandelen het centrum in. Leuke winkels en kleding is er niet duur. Maar shoppen is geen optie, ik hou er niet van en mijn fietstassen zitten al vol genoeg. We zijn al snel flauw van het geslenter door t centrum, wij zijn fietsers, lopen is niet aan ons besteed. We zoeken onze fietsen weer op en gaan fietsend de omgeving verkennen. Ons humeur word er in ieder geval wel beter van. Eerst gaan we op zoek naar t voetbalstadion van Frederikshaven....nou dat is er dus niet...of in ieder geval stelt het niet veel voor. VV Gorecht heeft nog een groter complex. Daarna fietsen we naar de haven. Hier vandaan vertrekken de veerdiensten naar Noorwegen en Zweden. Echt grote schepen. Daarna fietsen we door naar Palmbeach. Onderweg komen we nog langs een oude nederzetting. En ik wissel even van lange naar korte broek....had ik niet moeten doen...2 min. later regende het. Gelukkig was er een overdekte picknickplaats en daar wachten we tot de bui weer over was. Toen op naar Palmbeach. Ik vind het wel humor. Een strand vol palmbomen in Denemarken. Het is alleen geen strandweer. We lopen even over een pier van keien de zee in. Als het wel mooi strandweer zou zijn zou ik niet op dit plekje willen liggen...het stinkt hier een uur in de wind naar rotte vis. Na Palmbeach fietsen we naar de plaatselijke supermarkt en kopen we eten voor vanavond. En nog een kaneelstangel omdat die zo lekker zijn. Daarna fietsen we weer terug naar de schuilhutten. Als we in het keukentje water willen koken merken we dat deze op slot zit. Valt een beetje tegen. Morgen is hier groot oogstfeest en ik neem aan dat t daar mee te maken heeft. Gelukkig hebben we ons brandertje ook nog en Bob kookt een pasta...dit is voorlopig de laatste keer dat ik dat eet want pasta en komkommer komen me nu zo'n beetje mijn oren uit. Maar t smaakt prima. En de worteltjes die ik uit de tuin heb geplukt zijn superlekker, net zoals de munt waarmee ik thee heb gezet. De mannen bouwen voor de laatste keer een mooi kampvuur en het is prima toeven daar. Als de zon onder is spelen Kevin en ik een potje mens-erger-je-niet. Daarna kruipen we in de slaapzak. Laatste nachtje voor t eerst deze vakantie zetten we een wekker. Om 2.30 uur word ik wakker. Het is erg koud en waait hard. Ik lig met pyama, sokken en een vest in mijn slaapzak maar val niet meer in slaap. Na uren draaien en bedenken dat ik komende nacht weer in mijn eigen echte bedje zal liggen word het eindelijk licht. Hier geen haan die de nieuwe dag aankondigd maar een pauw die deze taak op zich heeft genomen, ook al lijkt t soms meer op miauwen. Ik vind het wel grappig. Om 6.45 uur staan we op. We kunnen nog net een kan water koken voor koffie en dan is ook het laatste gasflesje leeg. Tijd om naar huis te gaan. Om 8 uur staan we voor de Lidl om proviand voor de lange reis van vandaag in te slaan en de laatste Deense kronen uit te geven. Ruim op tijd staan we op het station.
Om 9.14 uur vertrekken we richting huis...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Vrouw, moeder, nachtwacht in het slaaphuis, hardloopster, zo gek als een deur, de eeuwige optimist en op haar gelukkigst op de fiets.

Actief sinds 12 Juli 2014
Verslag gelezen: 738
Totaal aantal bezoekers 22003

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 30 Augustus 2016

Eindhoven- Barcelona zomer 2016

04 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Limes fietsroute

26 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

Jutlandroute 2014

08 Juli 2013 - 20 Juli 2013

Jutlandroute

Landen bezocht: