Dag 9 van Stursbol naar Kollemorten 85 km - Reisverslag uit Stursbøl, Denemarken van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu Dag 9 van Stursbol naar Kollemorten 85 km - Reisverslag uit Stursbøl, Denemarken van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu

Dag 9 van Stursbol naar Kollemorten 85 km

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

03 Augustus 2014 | Denemarken, Stursbøl

Vlak nadat we alles hebben ingepakt begint t echt te regenen. Gelukkig zitten we nog niet op de fiets en kunnen we wachten tot de bui weer over is. Dat is pas om 11.30 uur. Dan stappen we op de fiets. Grindpaden zijn soms best lastig maar natte grindpaden is pas echt ploeteren. Vooral als je ook nog omhoog moet. Maar we klagen niet, het lukt en we trappen dapper weer flink wat kilometers weg. We komen talloze grafheuvels tegen, fietsen het kongea-riviertje over. Dit was vroeger de grens met duitsland en komen in het Skibelund bos met een enorme klim, op grind, die ik net niet haal. Ik kom bijna hyperventilerend boven waar Kevin al weer staat te grijnzen. In Vejen doen we boodschappen en zijn we van plan een stuk grindpad af te snijden. Maar we kunnen de asfaltvariant niet goed vinden en voor we t weten zitten we toch op t grindpad. Achteraf gelukkig want er was een scheepsgraf uit de vikkingentijd en een oude runesteen. ook een enorme zwerfkei, weegt maar liefst 50 ton en is daar in de ijstijd beland, zouden we niet hebben gezien als we over het asfalt hadden gefietst. Het gebied is behoorlijk heuvelachtig maar daardoor ook erg mooi. We fietsen door tot Kollemorten en huren daar een trekkershut. Vannacht geen slaapmatje maar een lekker matras op een stapelbed. Ad en Mirjam zijn er ook. en we worden warm begroet. Ik krijg zelfs een knuffel van allebei. Het kampeertereintje staat op het terein van een kinderdagverblijf en Kevin heeft nog energie over om op een soort driewieler een soort rolstoelbasketbal te spelen. We staan er met verbazing naar te kijken. Ik maak nog even mijn fietsketting schoon want die begint al aardig te kraken door al t zand en grind.. Als ik mijn kettingkast terug wil zetten ontbreekt er een schroefje. Bob plaatst een kutopmerking en ik moet janken. De vermoeidheid slaat toe. Ik wou vandaag een rustdag, hij laat me 85 km fietsen, ik wou lekker koken hij kiest een zak kant en klaar pasta uit de diepvries. Frustraties waar ik later vast om kan lachen maar nu even niet. Gelukkig vind Bob t schroefje en klaart de lucht weer op. We spelen nog een potje yathzee en gaan vroeg slapen. Morgen weer een nieuwe dag.

*de locatie is echt Kollemorten maar dat word niet herkent en kan ik niet invoeren...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Vrouw, moeder, nachtwacht in het slaaphuis, hardloopster, zo gek als een deur, de eeuwige optimist en op haar gelukkigst op de fiets.

Actief sinds 12 Juli 2014
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 22035

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 30 Augustus 2016

Eindhoven- Barcelona zomer 2016

04 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Limes fietsroute

26 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

Jutlandroute 2014

08 Juli 2013 - 20 Juli 2013

Jutlandroute

Landen bezocht: