Dag 8 Mehlen- Spay 65 km - Reisverslag uit Spay, Duitsland van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu Dag 8 Mehlen- Spay 65 km - Reisverslag uit Spay, Duitsland van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu

Dag 8 Mehlen- Spay 65 km

Blijf op de hoogte en volg Saskia

11 Juli 2015 | Duitsland, Spay

Tis ons gelukt....we zaten om 6 min. voor 11 op de fiets. Het is stralend mooi weer en eigenlijk al best warm. Eindelijk vind ik de route echt mooi worden. We fietse over een redelijk goed fietspad langs de Rhein. Aan beide kanten zijn heuvels met oude romeinse kerkjes, burchten, torens, ruines of stukken stadsmuur. erg mooi. Soms fietsen we door een stukje bos maar de rivier is altijd in de buurt. Het is erg warm, 35 graden, en we nemen dan ook regelamtig even een pauze. In Remagen drinken we koffie. Daarna fietsen we verder met af en toe een wterdrinkmoment. In Andernach kopen we lekkere broodjes bij de Lidl welke we 3 km leter langs de oever van de Rhein, in de schaduw opeten. Waarschijnlijk heb ik daar mijn camera laten liggen of heb ik hem gelijktijdig met mijn afvalzakje in een afvalbak langs de route gegooid. Helaas kwam ik daar pas achter toen ik 25 km verder, in Koblenz, een foto wilde maken. Terug fietsen had, denk ik, weinig zin. De kans was groot dat iemand anders mijn camera al had gevonden en deze er dus niet meer zou liggen. En het zou 50 km extra betekenen wat ik bij deze temperatuur echt niet meer op kon brengen. Maar ik baal enorm en vecht tegen mijn tranen. Koblenz is indrukwekkend maar mijn humeur staat even niet zo in de geniet-modus. Even fietsen we een stukje langs de Moezel en af en toe moeten we een stukje klimmen, vooral als we even verkeert fietsen. 17 km na Koblenz vinden we het genoeg voor vandaag en besluiten morgen een rustdag te nemen. Op een vrij grote camping met zwembadje. Als de tent staat nemen we meteen een duik. Daarna douchen en dan pakken we een terrasje...of biergarten zoals ze dat hier noemen. Het zit heerlijk langs de Rhein en we laten ons verleiden om daar wat te eten. Ik krijg een enorm bord spaghetti en Kevin besteld frikandel wat veel meer op een mislukte gehaktbal lijkt dan de hollandse frikandel maar gelukkig lust hij het wel ook al valt t hem een beetje tegen. 's avonds spelen we een potje pesten en eindelijk win ik een keertje. Op de camping bleef t nog lang onrustig maar met mijn oordoppen in had ik er weinig last van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Vrouw, moeder, nachtwacht in het slaaphuis, hardloopster, zo gek als een deur, de eeuwige optimist en op haar gelukkigst op de fiets.

Actief sinds 12 Juli 2014
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 22029

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 30 Augustus 2016

Eindhoven- Barcelona zomer 2016

04 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Limes fietsroute

26 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

Jutlandroute 2014

08 Juli 2013 - 20 Juli 2013

Jutlandroute

Landen bezocht: