Dag 10 van Spay naar Mainz Kastel 90km - Reisverslag uit Mainz, Duitsland van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu Dag 10 van Spay naar Mainz Kastel 90km - Reisverslag uit Mainz, Duitsland van Saskia Knuijver Kelderman - WaarBenJij.nu

Dag 10 van Spay naar Mainz Kastel 90km

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

13 Juli 2015 | Duitsland, Mainz

Om 10 uur! zitten we al op de fiets en de route is gelijk prachtig. Ook hier is op bijna elke heuvel wel wat moois te zien. Op een gegeven moment hou ik maar op met foto's maken want zo schiet t fietsen niet echt op. In Oberwesel hebben we weer een gebakje verdiend: 600 km! We zijn op de helft. Oberwesel zelf lijkt wel een openluchtmuseum. Wat een leuk plaatsje. En zo passeren we nog veel meer leuke plaatsjes. Ook komen we door een prachtig natuurgebied. Naast de grote roofvogels zien we ook andere kleine vogeltjes die we beide nog nooit eerder gezien hebben. Ook zien we fam. Ooievaarop een nest. De jongen zijn al bijna net zo groot als hun ouders en staan te twijfelen of ze uit zullen vliegen. Een mooi tafereeltje waar we een tijdje naar staan te kijken.. Daarna fietsen we vele km's langs een dijk en een afwateringssluis. Gevolgd door talloze boomgaarden waar grote pruimen hangen waarvan er al heel wat rijp zijn. Ze zijn bijna blauw van kleur. De appels en druiven hebben nog wel wat tijd nodig. Vlak voor Wiesbaden fietsen we een klein stukje verkeerd. Ze zijn er met de weg bezig. Een behullpzame duitsers, die ons ziet twijfelen schiet ons te hulp en wijst ons de weg. En zo gaat dat steeds. Als je maar even op je kaart kijkt of naar een plattegrond staat er al iemand naast je om je te helpen: erg behulpzaam en vriendelijk. Ook als we gewoon voorbij fietsen word ons regelmatig belangstellend gevraagd waar we heen fietsen en wensen ze ons een goede reis.
Vlak voor Mainz halen we boodschappen in een mega grote winkel. Je kan hier je pak koffie kopen maar ok je wasmachine of jezelf in het nieuw steken. Er zullen mensen dol zijn op zo'n winkel maar ik vind het verschrikkelijk en wil er zo snel mogelijk weer uit. In Mainz zelf zijn ze ook weer druk aan t bouwen maar raken we gelukkig niet al te ver van de route. We steken via een grote brug de Rhein over en al snel zijn we bij de camping. We staan op een leuk tentenveldje met heel veel fietsers. Zo is er een stel uit America, ze fietsen van Zweden naar Rotterdam en zijn er 2 mannen uit Zeeland. Zij zijn onderweg naar Rome. Onze tent staat naast een overdekte picknickbank. Er zijn hier wel veel vervelende wespen en als Kevin bij de wc is word hij in zijn nek gestoken. Ik zie geen angel en de zwelling valt ook mee maar we smeren er maar wat van de zalf op. Hij heeft er wel last van. Als het een beetje begint te miezeren vragen de zeeuwen of ze er bij mogen zitten. Geen probleem! We hebben net t eten op en ik zit aan een bekertje oploskoffie. Ik bied ze ook een bakkie aan en dat durven ze wel. We hebben al snel een erg leuk gesprek.
Als het weer droog is werk ik de afwas nog ff weg en wandelen Kevin en ik naar de biergarten. Daar is wifi en kunnen we Bob nog ff lastig vallen. De zeeuwse mannen zitten er ook en er word meteen een Erdinger voor me besteld, en voor Kevin een colaatje. Wat een heerlijk biertje! Om 22 uur gaat t hek van de camping dichten ik heb nog maar 7 min. om deze halve liter weg te werken. (Het lukt....voor wie daar aan twijfelde)
Daarna spelen we nog een half potje mes-erger-je-niet. We zijn te moe om het uit te spelen. En we vallen al snel in slaap.